سایت تحلیلی خبری عصر امروز 29 خرداد 1396 ساعت 20:13 http://asremrooz.ir/vdcd9k0xkyt0zj6.2a2y.html -------------------------------------------------- عنوان : تصدیق پیامبر اکرم(ص) از تورات و انجیل تصدیق اجمالی است‌ -------------------------------------------------- مرجع تقلید شیعیان گفت: در این آیات ذکرشده که پیامبر اکرم(ص) کتاب‌های تورات و انجیل را تصدیق کردند اما مشخص است که تصدیق ایشان یک تصدیق کلی نبوده بلکه تصدیق اجمالی بوده است. متن : به گزارش عصر امروز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در مسجد مدرسه علمیه حجتیه با اشاره به تفسیر آیه پنجم سوره مبارکه صف، اظهار داشت: توراتی که تفسیر شده است موردپذیرش حضرت مسیح نیست و پاسخی که می‌توانیم به این مسئله بدهیم این بوده که پذیرش تورات از سوی حضرت مسیح به‌صورت اجمالی و ضمنی بوده است.   وی بابیان این سؤال که چگونه می‌توان کتابی را که از مبارزه خداوند و حضرت یعقوب سخن می‌گوید تصدیق کرد؟، افزود: تصدیق کتاب تورات از سوی پیامبر اکرم(ص) یک تصدیق همه‌جانبه نبوده است.   مرجع تقلید شیعیان با اشاره اینکه در آیه 31 سوره فاطر نیز مسئله تصدیق تورات هم بیان‌شده است، تأکید کرد: تصدیق کتاب‌های تورات و انجیل در خصوص پیامبر اکرم هم به‌نوعی صدق می‌کند که ایشان این دو کتاب را تأیید کرده‌اند.   وی ادامه داد: در این آیات ذکرشده که پیامبر اکرم(ص) کتاب‌های تورات و انجیل را تصدیق کردند اما مشخص است  که تصدیق ایشان یک تصدیق کلی نبوده بلکه تصدیق اجمالی بوده است.   آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: اینکه در سوره صف بیان‌شده که حضرت مسیح به ظهور پیامبری به نام احمد بشارت داده است مشخص و واضح است درواقع جای شبهه‌ای نیست به دلیل اینکه پیامبر ما دارای چندین اسم بوده و احمد هم یکی از آن نام‌ها است.   وی خاطرنشان کرد: در باب‌هایی از انجیل یوحنا به عبری از چند کلماتی استفاده‌ شده که روحانیان مسیحیت این کلمات را روح‌القدس می‌دانند اما درواقع این کلمات به نام شخصی به اسم احمد است و هنگامی‌که این کلمات را بررسی می‌کنیم نمی‌توانیم به‌غیراز شخص پیامبر (ص) به نام روح‌القدس برسیم.