نگاهی به آنچه که افراد دوتابعیتی بر سر خودروسازی کشور آورده اند؟!
12 شهريور 1398 ساعت 11:00
مشکلاتی که طی چند سال اخیر در صنعت خودروسازی کشور رخ داده است نشان از این دارد که عامل نفوذ یکی از عوامل ایجاد عقب ماندگی و همچنین عدم تعهد خودروسازان به تعهداتشان و گرانی های اخیر می باشد.
به گزارش سرویس سیاسی عصر امروز مشکلاتی که طی چند سال اخیر در صنعت خودروسازی کشور رخ داده است نشان از این دارد که عامل نفوذ یکی از عوامل ایجاد عقب ماندگی و همچنین عدم تعهد خودروسازان به تعهداتشان و گرانی های اخیر می باشد.
بنا بر این گزارش یکی از مهمترین شاخصه نفوذ بکار گیری افراد و عناصر دوتابعیتی در کشور است لذا طبق دو ماده قانونی 982 و 989، قرار دادن افراد با تابعیتهای دوگانه در پستهای کلیدی غیر مجاز است. چون صنعت خودروسازی تقریباٌ بعد از صنعت نفت و همپای صنعت ساختمان دومین صنعت استراتژیک و اشتغالزای کشور است افراد دوتابعتی نمیتوانند سهام شرکتهای بزرگ خودروسازی کشور را خریداری کنند.
لذا با توجه به این دو اصل قانونی فوق؛ فروش سهام دو خودروساز کشور با سهامداری (ع-ع) غیرقانونی بوده است.
سهامداری که علاوه بر خودرو ساز در حوزه نفت و گاز انرژی هم فعال میباشد و تجربه ساخت پالایشگاه تولید قیر در قشم را دارد. و شرکت طراحی و ساخت صنایع ایران از زیرمجموعههای این گروه خودروسازی هم بخشی از قعطات دیگر خودروسازان را تامین میکند و هم وارد بازار غیر خودرویی مانند مترو شده است. که با سهامدار شدن دوتابعیتیها تمامی این مجموعه در اختیار آنها قرار میگیرد.
به گزارش خبرنگار ما صنعت خودروسازی به لکوموتیوصنایع در جهان مشهور است که به دنبال خود صنایع بسیار دیگری مانند شیشه فولاد آلومینیوم مس نساجی الکترونیک صنایع شیمیایی رنگ و... با خود به حرکت در میآورد.
با رکود موجود در صنعت خودروسازی که نقش دوتابعیتیها در آن مشهود است بسیاری از صنایع هم دچار رکورد شدهاند.
اما نگاهی به برخی زوایای این شرکت و سهامدارانش جالب توجه می باشد:
(م - ع) یکی از دو سهامدار اصلی و دو تابعیتی شرکت (ک) از حامیان مالی باراک اوباما در کمپین انتخاباتی سال 2008 بود؟!.
البته شاید اگر حامیان مالی انتخابات ایران هم شفاف شود مشخص شود چرا برخی از دولتمردان ایرانی دل به انتخاب مجدد دموکراتها بستهاند؟ و شاید منظور پولهای کثیف وزیر کشور در انتخابات نیز مشخص شود؟
خانه شماره 1006 بورلی هیلز کالیفرنیا به عنوان گرانقیمتترین منطقه ایالت کالیفرنیا و یکی از گرانترین مناطق ایالات متحده به متراژ 3000 متر متعلق به این شخص است. آقای (ع) که از طریق کنسرسیوم ویسمن اصلیترین سهام این گروه خودروساز است.
همسر آقای (ع) نیز اهل السالوادور و عضوFBA ( پلیس آمریکا ) است.
گروه خودروسازی آقای (ع) توسط وزارات خزانه داری آمریکا در لیست تحریمها قرار گرفته است ولی آیا مشکلی برای داراییای جناب (ع) به وجود آمده است؟
جناب آقای (ع) سابقه دستگیری توسط نهادهای امنیتی را دارا میباشد.
شرکت (ک) جمعاٌ نزدیک به 94.9میلیون دلار ارز دولتی دریافت کرده است. ولی خودروها را ناقص تحویل میدهد.
حالا سوال اساسی اینجاست که مدیران شرکت (ک) که دارای تابعیت مضاعف هستند چگونه میخواهند دلسوز صنعت خودروسازی ایران باشند؟ آنهایی که قسم یاد کردهاند اگر لازم باشد برای دفاع از خاک آمریکا اسلحه بدست بگیرند اکنون که ایران و آمریکا در حال جنگ مستقیم وغیرمستقیم اقتصادی هستند این افراد به نفع ایران اسلحه به دست خواهند گرفت یا ایالات متحده؟
آیا بلبشوی فعلی در صنایع خودروسازی از همینجا ها نشات نمی گیرد؟!
کد مطلب: 267606
آدرس مطلب: http://asremrooz.ir/vdce7f8wpjh8ppi.b9bj.html