از تعبیر" قرارگاه " در مبارزات انقلاب اسلامی وحشت نکنیم

16 اسفند 1396 ساعت 8:46

قراگاه های دشمن با قدرت فعال است و با طرح های عملیاتی مختلف؛ فرهنگ، دین، اخلاق، بصیرت و معنویات ما را مورد حمله قرار خواهند داد همانطور که تا الان با عناوینی چون؛ تساهل و تسامح، میراث فرهنگی و گردشگری و توریسم، کنسرت های استانی، شبکه های اجتماعی مختلف و ماهواره ها و... این جنگ بر ما تحمیل شده و ما درحال جنگیم، منتها جنگ نظامی نیست، جنگ معنوی است، جنگ اعتقادی و ایمانی است، جنگ سیاسی است


به گزارش سرویس سیاسی عصر امروز جهان امروز جهان مبارزات نرم و بقولی نرم افزاری است که در آن از تمام وسایل و امکانات موجود غیر هجومی برای حمله به جامعه هدف استفاده می شود.

متاسفانه برخی ها که اصولا شجاعت و شهامت رودررویی با خصم را ندارند از این "واژه ها و واژه هایی" از این دست بسیار می ترسند و چون نمی توانند برای دفاع از آرمانهایی که سالها و در اثر ممارست با انقلابیون اگر نگوییم ایمان که "عادت کردن" بیشتر زیبنده این قبیل افراد است به آن علاقمند هستند وارد میدان شوند سعی می کنند تا صورت مسئله یا همان دشمنی با خصم را بنحوی پاک کنند و این قیبل واژه ها را نوعی مبارزه جویی با دشمن تلقی کنند که شروع کننده آن ملت ایران بوده اند. یادمان نمی رود که تعدادی از آقایان مثلا "نخبه دانشگاهی و سیاسی" به خوبی این ادعا را در صحنه عمل به نمایش گذاشتند.

صادق زیبا کلام بعنوان یک دانشگاهی مانند "اسپایدرمن یا مرد عنکبوتی" زمانی که به پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی که در روی زمین و به نشانه سالها قتل و غارت و تجاوز کشیده شده است می رسد ناگاه روی نرده پلکان می پرد و با آرامش و احتیاط که گویی از کنار میدان مین می گذرد به سمت دیگر می رود یا آن فرزند شخصیت مذهبی نزدیک به معمار کبیر انقلاب اسلامی در همراهی با جریانات معلوم الحال دانشگاهی اقدام به پاک کردن پرچم این دو کشور استکباری می کند و یا آن فرماندار یک شهر دور افتاده به تاسی از کسانی مانند صادق زیبا کلام همان کار را تکرار می کند نمونه های در دسترس و اثبات کننده این ادعا هستند.

طنز تلخ موضوع اینجاست که همین آقایان و خانمها در سوابق خود یا والدینشان افراطیونی بودند که امروز می گویند" آنها ما نبودیم که می خواستیم آمریکا را نابود کنیم، بلکه بدل های ما بودند!".

این اعمال همان پاک کردن صورت مسئله ایی است که امروز هم ایشان و تربیت شدگان مکتبشان به آن ادامه می دهند:

1-  این افراد و گروهها چه بخواهند و چه نخواهند این مبارزه وجود داشته و خواهد داشت و در سرفصل در مبارزه ایی این "واژه " نیز خود نمایی خواهد کرد.

2- قراگاه های دشمن با قدرت فعال است و با طرح های عملیاتی مختلف؛ فرهنگ، دین، اخلاق، بصیرت و معنویات ما را مورد حمله قرار خواهند داد همانطور که تا الان با عناوینی چون؛ تساهل و تسامح، میراث فرهنگی و گردشگری و توریسم، کنسرت های استانی، شبکه های اجتماعی مختلف و ماهواره ها و... این جنگ بر ما تحمیل شده و ما درحال جنگیم، منتها جنگ نظامی نیست، جنگ معنوی است، جنگ اعتقادی و ایمانی است، جنگ سیاسی است (1) .

3- در مقابل قرار گاه های دشمن ما نیز باید قرارگاههای خود را داشته باشیم و باید از چنان گستردگی برخوردار باشد که تمام ایرانیان و مسلمانان ایران و جهان را بعنوان حامیان حریم امنیت و استقلال در مواقع بحرانی پوشش دهد. فرقی هم نمی کند قراگاه تقوا و ایمان مانند نماز جمعه، قرارگاه نظامی – دفاعی مانند قرارگاه های تاکتیکی و عملیاتی در اقصی نقاط جهان اسلام که نمونه های  موفق آنرا در عراق و سوریه مشاهده کرده ایم، قرارگاه بصیرت افزایی وهنری – فرهنگی مانند چشنواره های فیلم عمار و فجر، قرارگاه امنیتی – سیاسی مانند قرارگاههای ثارالله تهران  و ...

4- اما مهمترین مسئله در این قرارگاهها در درجه اول " تبیین " است؛ مسئله‌ی تبیین. عمده‌ی هدف انبیای الهی تبیین بود حقیقت را بیان کردن چون آن چیزی که موجب می شود انسانها گمراه بشوند این است که حقیقت را نمی‌شناسند؛ عمده این است. از این قبیل هم هستند که حقیقت را می دانند امّا انکار می کنند، لکن عمده‌ی انحرافها ناشی از ندانستن حقیقت است و انبیای الهی آمدند تا حقیقت را بیان کنند، واضح کنند، ظاهر کنند، حجّت را تمام کنند بر مردم؛ مسئله‌ی تبیین این است. اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاءشما میراث‌بر انبیا هستید، از جمله در این قضیّه؛ مسئله‌ی تبیین.(2).
 
در مجموع هر قدر فتنه هایی از قبیل فتنه دروایش و فتنه هایی از این دست زیادتر شود مویدی بر اینکه ایشان احساس خطر می کنند زیرا تفکرات انقلاب اسلامی و پیروزیهای پی در پی آن در کشورهای محور مقاومت و دیگر کشورها نشان از این دارد که این فکر از محدوده مرزهای جغرافیایی ایران خارج شده است و می رود تا در محدوده فرهنگی کشورها خود را بازخوانی نمایدو به شکل بومی شده متناسب با فرهنگ کشورها متولد شود و اگر رفتار های سلطه جویانه غرب به همین منوال پیش برود شاید بتوان با بدبینی به قطع و یقین بودن پیش بینی ساموئل هانتینگتون در باره برخورد تمدن ها در جهان فراصنعتی الوین تافلر اینگونه نتیجه گرفت که انقلاب اسلامی بعنوان "ام القرای" اسلامی" در نوک پیکان مدافعین جهان اسلام قرار خواهد داشت و در طبیعی ترین و واقع بینانه ترین نگاه می توان دلایل بروز برخی ناهنجاریهای سیاسی مانند؛ فتنه های 78 ، 88 ، 96 ، فتنه دراویش و تهدیدات برجامی را ناشی از ترسی دانست که غرب از آزاد شدن تفکرات انقلاب اسلامی از تمام تحریم های مادی و سیاسی و معنوی در منطقه و جهان دارد.

لذا می توان پیش بینی های "ظهور ابر قدرت منطقه ای و جهانی بنام جمهوری اسلامی ایران" را چندان دور از ذهن ندانست آرزویی که اردوغان در ترکیه داشت اما بدلیل نبودن بسترهای لارم و همچنین تلاش برای معرفی اسلامی التقاطی که هم ترک ست و هم متمایل به غرب و اروپایی شدن و همین امر هم باعث شکست آرزوی زنده شدن "عثمانی گری در ترکیه شد زیرا در مرزهایش با قدرت تازه نفسی بنام انقلاب اسلامی روبرو شده است که برای آلترناتیوی بنام" عثمانی گری پیر و خسته و آرمیده در گوشه تاریخ ترکیه" لافی در غریبی و خوابی بدون تعبیر می باشد به همین خاطر بروز فشارها و عملیات براندازانه از سوی غرب و تواتر آن در زمانهای آینده دور از ذهن نخواهد بود و " ایجاد قرارگاههای فرهنگی – مذهبی " از اهم موضوعات نظام خواهد بود. 

رضا احمد زاده

* منابع :
1- سایت خبری " خامنه ای دات آی آر"  /14/10/94 . بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور
2- منبع یاد شده بالا


کد مطلب: 231110

آدرس مطلب: http://asremrooz.ir/vdcfyyd0xw6dmya.igiw.html

عصر امروز
  http://asremrooz.ir