توصيه به ديگران
۰
سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۷
فاز دوم بلندترین خط متروی تهران به بهره برداری رسید
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: امروز فاز دوم بلندترین خط متروی تهران به اتکای توان مهندسی بومی با استفاده از دانش روز دنیا در شرایط نامساعد تحریم ها با تکیه بر توانمندی به بهره برداری رسید
فاز دوم بلندترین خط متروی تهران به بهره برداری رسید
Share/Save/Bookmark
به گزارش عصر امروز بخش جنوبی خط ۳ مترو به طول ۱۲ کیلومتر در شرایطی بهره برداری می شود که ایستگاه های منیریه، راه آهن، قلعه مرغی، جوادیه و آزادگان به مسافران سرویس دهی می کنند و قطارها تا زمان تکمیل بخش هایی از ایستگاه های شهرک شریعتی، یافت آباد و نعمت آباد، در این ۳ ایستگاه توقف نخواهند داشت.

هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو در مراسم بهره برداری از بخش جنوبی طولانی ترین خط متروی خاورمیانه افزود: یک بار دیگر ثابت کردیم که خواستن توانستن است و توانستیم با مدیریت جهادی بزرگترین گام ها را به نام خود ثبت کنیم.

وی تصریح کرد: فاز دوم خط ۳ متروی تهران به طول ۱۲ کیلومتر با ۹ ایستگاه، ۳هزار و ۲۰۰ متر از تونل‌ها به روش اتریشی، ۲ هزار و ۳۰۰ به صورت ترانشابا و ۷ هزار متر با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه‌های مکانیزه آلمانی اجرا شده است.

درویش تصریح کرد: در این پروژه یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۴۰ هزار تن میلگرد و ۳۳۰ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام گرفته و ۲۳۰ هزار متر مربع قالب به کار رفته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطر نشان کرد: به ثمر رسیدن این تلاش‌ها در شرایط فعلی یک رکورد ارزشمند به شمار می رود.

وی گفت: خط ۳ مترو با حذف کاهش ترافیک کریدور شمال و جنوب طراحی شده و با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم میدان راه آهن –منیره تقاطع انقلاب _ولیعصر، سه راه فاطمی _عباس آباد، شهید صیاد شیرازی و ازگل نقش بسیار عمده ای در جابه جایی مسافر و تبادل مسافر با خطوط دیگر مترو بر عهده خواهد داشت.

درویش در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۹۳ بیش از ۲۰۰ کیلومتر مترو در حال ساخت داریم، افزود: این رکورد در دنیا کم نظیر و در ایران نیز بی سابقه بوده است.

وی گفت: ۱۰۰ کیلومتر از این خطوط متعلق به خطوط خارج از تهران_ورامین_گرمسار است که فاز اول آن از تهران تا ورامین شروع شده و پیمانکاران مشغول کار هستند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: ۱۰ کیلومتر از این خط ریل گذاری شده و با توجه به اینکه بودجه توسط دولت باید تامین شود در صورت تامین ساخت این خط با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.