به گزارش عصر امروز بخش جنوبی خط ۳ مترو به طول ۱۲ کیلومتر در شرایطی بهره برداری می شود که ایستگاه های منیریه، راه آهن، قلعه مرغی، جوادیه و آزادگان به مسافران سرویس دهی می کنند و قطارها تا زمان تکمیل بخش هایی از ایستگاه های شهرک شریعتی، یافت آباد و نعمت آباد، در این ۳ ایستگاه توقف نخواهند داشت.
هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو در مراسم بهره برداری از بخش جنوبی طولانی ترین خط متروی خاورمیانه افزود: یک بار دیگر ثابت کردیم که خواستن توانستن است و توانستیم با مدیریت جهادی بزرگترین گام ها را به نام خود ثبت کنیم.
وی تصریح کرد: فاز دوم خط ۳ متروی تهران به طول ۱۲ کیلومتر با ۹ ایستگاه، ۳هزار و ۲۰۰ متر از تونلها به روش اتریشی، ۲ هزار و ۳۰۰ به صورت ترانشابا و ۷ هزار متر با استفاده از پیشرفته ترین دستگاههای مکانیزه آلمانی اجرا شده است.
درویش تصریح کرد: در این پروژه یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۴۰ هزار تن میلگرد و ۳۳۰ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام گرفته و ۲۳۰ هزار متر مربع قالب به کار رفته است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطر نشان کرد: به ثمر رسیدن این تلاشها در شرایط فعلی یک رکورد ارزشمند به شمار می رود.
وی گفت: خط ۳ مترو با حذف کاهش ترافیک کریدور شمال و جنوب طراحی شده و با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم میدان راه آهن –منیره تقاطع انقلاب _ولیعصر، سه راه فاطمی _عباس آباد، شهید صیاد شیرازی و ازگل نقش بسیار عمده ای در جابه جایی مسافر و تبادل مسافر با خطوط دیگر مترو بر عهده خواهد داشت.
درویش در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۹۳ بیش از ۲۰۰ کیلومتر مترو در حال ساخت داریم، افزود: این رکورد در دنیا کم نظیر و در ایران نیز بی سابقه بوده است.
وی گفت: ۱۰۰ کیلومتر از این خطوط متعلق به خطوط خارج از تهران_ورامین_گرمسار است که فاز اول آن از تهران تا ورامین شروع شده و پیمانکاران مشغول کار هستند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: ۱۰ کیلومتر از این خط ریل گذاری شده و با توجه به اینکه بودجه توسط دولت باید تامین شود در صورت تامین ساخت این خط با سرعت بیشتری صورت میگیرد.