توصيه به ديگران
۰
سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
رسانه ملی تبلیغات غیرواقعی را نپذیرد/ تبلیغات نباید عوام فریبانه باشد
مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تبلیغات نباید عوام فریبانه باشد از رسانه ملی خواست بر تبلیغات غیر واقعی فراورده‌های طبیعی و سنتی نظارت بیشتری داشته و در حوزه های مرتبط با این سازمان، هماهنگی لازم را مبذول کند.
Share/Save/Bookmark
به گزارش عصرامروز؛ امیر حسین جمشیدی، مدیر کل نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، اظهار کرد: همه ی اسناد بالادستی، نظیر سیاست های کلی سلامت و برنامه پنجم، این سازمان را مجاب می‌کند که به مقوله فراورده‌های طبیعی و سنتی یک نگاه ویژه ای داشته باشد.



وی با بیان اینکه نگاه این سازمان ترویجی و توسعه گرایانه است، افزود: هدف انجام فعالیت‌های این سازمان زیربنایی و اساسی در همه ابعاد است.



جمشیدی، در ادامه با اشاره به اینکه وزارت بهداشت ملزم است زمینه توسعه این فرآورده‌ها را فراهم کند، عنوان کرد: این اداره کل و سازمان غذا و دارو به شدت در پی توسعه این فرآیند هستند.



مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در ده سال گذشته رشد تولید این فرآورده ها افزایش داشته، بگونه ایکه حدود ۱.۲ پروانه در هر روز کاری صادر شده آنهایی که دستی بر آتش دارند می دانند که این اعداد، رقم بسیار کوچکی نیست.



جمشیدی، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو به دنبال مصرف منطقی این فر‌آورده‌ها است و هیچ‌گاه دنبال این موضوع نیست که اینها، به میزان خیلی زیاد و بدون هیچ علم و تخصصی مصرف شود.



وی با اشاره به اینکه نباید به هر قیمتی به سمت توسعه این فراورده ها گام بر داریم گفت: در وهله اول می‌بایست سلامت مردم را در نظر گرفت؛ موارد بعد حمایت از کادرهای درمانی فعال در این حوزه و افرادی است که در تولید دانش فنی و نیز ساخت این فراورده ها گام برمی دارند است.



این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر مجرای قانونی عرضه این فرآورده ها تنها داروخانه ها است که متاسفانه در عطاری ها به فراوانی مشاهده می شود.



جمشیدی، افزود: فروش این فرآورده‌ها در هر مکانی بجز داروخانه‌ها ممنوع و غیرقانونی است.



وی گفت: تبلیغات فرآورده‌های طبیعی و سنتی تولید داخل کشور به شرط ارائه مستندات علمی و رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع است.



جمشیدی، ادامه داد: تبلیغ این مهم کمکی برای ترویج فرآورده‌های طبیعی و سنتی است تا فرهنگ سازی در ارتباط با این فرآورده‌ها صورت گیرد؛ ولی زمانی که ادعاهای مطرح شده از مجوزهای مربوطه و اثبات شده فراتر می‌رود امکان گمراهی مصرف کنندگان بوجود می‌آید.



مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در برخی موارد تبلیغات رسانه ای اعلام می‌شود که با مصرف فراورده ای خاص مثلا ۱۰ درصد به موهای شما اضافه و یا هر روز درصدی از وزنتان کم و یا درصدی به وزنتان اضافه می شود و این درحالی است که چنین چیزی اصلاً صحت ندارد.



جمشیدی، با بیان اینکه هر یک از این تبلیغاتی که خارج از ضوابط از رسانه ها به ویژه رسانه ملی پخش شود باعث تعلیق مجوز صادره خواهد شد مگر اینکه منطبق بر آئین نامه‌ها و قوانین جاری سازمان غذا و دارو باشد و تداخلی با آن ایجاد نکند.



مدیر کل نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: تبلیغات مجوزدار هم نباید عوام فریبانه باشد.



جمشیدی، در پایان از صدا و سیما خواست قبل از تبلیغ هر فرآورده مرتبطی با سازمان غذا و دارو هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.
کد مطلب : 174644