توصيه به ديگران
۰
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۶
از اجرای چراغ خاموش سند ۲۰۳۰ تا شفاف نبودن بندهای این سند
نشست هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش پرورش با موضوع بررسی سند ۲۰۳۰ در قم برگزار شد.
از اجرای چراغ خاموش سند ۲۰۳۰ تا شفاف نبودن بندهای این سند
Share/Save/Bookmark
به گزارش عصر امروز، نشست هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش پرورش با تشریح برنامه‌های این ستاد در سال 96 امروز در محل این ستاد در قم برگزار شد.

 
مشاور وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش تکیه کردن بر منابع پایدار این نهاد آموزشی است، اظهار داشت: روحانیون شاغل یکی از این منابع پایدار هستند که براین اساس دوره توانمندسازی روحانیون شاغل رسمی در آموزش وپرورش مورد توجه قرار گرفت.

 
حجت‌الاسلام سید مجتبی ملکی با اشاره به موضوع سند 2030 گفت: در این مورد التزام عملی و قلبی به بیانات مقام معظم رهبری باید داشت و باید با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری از این سرمایه بزرگ معنوی و سند تحول آموزش و پرورش حراست شود.

 
وی با تأکید براینکه باید اولویت تبلیغ از سوی مبلغان و روحانیون مدارس باشد، ادامه داد: مقام معظم رهبری بر تأسیس و برگزاری دوره‌های آموزش چند زبان در آموزش و پرورش تأکید کرده‌اند اما بعد از گذشته 10 سال هنوز اتفاق خاصی در این رابطه نیفتاده است.

 
سند 2030 به صورت چراغ خاموش در حال اجراست

 
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در این جلسه با اشاره به اهمیت رصد فعالیت‌ها در عرصه تربیتی در آموزش و پرورش اظهار داشت: باید امور موردبررسی قرار گیرد تا اگر مشکلی وجود دارد ریشه‌یابی و رفع شود و نباید از کنار مباحث راهبری به‌سادگی عبور کرد.

 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر معزی بابیان اینکه سند 2030 به صورت چراغ خاموش در حال اجراست و برخی جریانات فکری در آموزش و پرورش نیز در حال پیشبرد فرهنگ غربی هستند، ابراز کرد: باید هشدار نسبت به اجرای سند 2030 توسط برخی جریان سازی‌ها داده شود و آموزش و پرورش باید مخالفت جدی خود را از اجرای این سند اعلام کند.

 
غرب با سند 2030 در حال تمدن سازی اومانیسم است

 
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به وجود خطر در اجرای سند 2030 بر تقویت سند تحول آموزش و پرورش تاکید و خاطرنشان کرد: اجرای سند تحول در آموزش و پرورش در این شرایط ضروری است و متاسفانه از ظرفیت آموزه‌های دینی در آموزش و پرورش به خوبی استفاده‌نشده است.

 
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسکندری تصریح کرد: غرب با سند 2030 در حال تمدن سازی اومانیسم است و این موضوع مربوط به ایران هم نبوده و در همه جهان در حال اتفاق است و این اتفاقات با آموزه‌های اسلام و حتی سایر ادیان در تضاد و در جهت جهانی‌سازی اومانیسم است.

 
وی برنامه‌ریزی غرب بروی قانونی سازی مسائل ضد ارزش انسانی و دینی را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: دشمنان در پشت پرده سند 2030 اهداف شیطانی و بالاتر از گفتمان سازی را دنبال می‌کنند که این موضوع با واکنش و موضع‌گیری مراجع عظام تقلید نیز روبه‌رو بوده است.

 
مفاد سند 2030 شفاف نیست

 
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز در ادامه با اشاره به شرکت 120 هزار دانش‌آموز قمی در برنامه‌های تربیتی و اعتقادی اظهار داشت: از مجموع 230 هزار دانش‌آموز قمی این تعداد در برنامه‌های تربیتی شرکت جدی داشته‌اند و حدود 4 هزار نفر از این دانش آموزان در مراحل بالایی این فعالیت‌های قرار دارند.

 
حمیدرضا شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه در یک‌چهارم مدارس قم طرح "امین" در حال اجراست، یادآور شد: مبلغان در این مدارس مشغول فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و تربیتی هستند و ما آمادگی همکاری بیشتر در این رابطه راداریم، چراکه به دنبال اعتمادسازی در آموزش و پرورش هستیم.

 
وی بابیان اینکه هنوز ترجمه دقیقی از سند 2030 ارائه نشده و این سند سبب ضربه به اعتماد آموزش و پرورش زده است، عنوان کرد: یکی از مسائل جدی این سند عدم شفافیت دربندهای آن است و این سند مسائل ارزشی و دینی را نشانه گرفته است که باید در این زمینه تحلیل‌های درستی ارائه شود.
کد مطلب : 202329