به گزارش عصرامروز، اختتامیه جشنواره جام جم برگزار شد و در حاشیه این جشن، تندیس و لوح جشنواره در بخش اجرای مسابقه به محمدرضا گلزار برای اجرای مسابقه برنده باش رسید.
مجری برنده باش بعد از دریاف جایزه گفت: در راه فکر می کردم اگر قسمتم بود بیایم بالا از چه کسی باید تشکر کنم. از مردم تشکر می کنم که اعتبار سال ها کار در سینما و موسیقی و اخیرا در تلویزیون را از آنها دارم و مردم باعث شدند تا برنده باش یکی از دو برند تلویزیون شود. وی در پایان سخنانش از مدیران تلویزیون تشکر کرد.
اما پخش مصاحبههای همزمان امیر جوشقانی، مجری برنامه خیابان جام جم با برخی از چهرههای برگزیده این جشنواره هم خالی از حاشیه نبود. برنامهای که مجری با سوالهایی سعی داشت تا چهرهها را به گفتن جوابهای جنجالی درگیر کند که شاید تا قبل از آن کمتر از آنها شنیده نشده بود.
وی در صحبتی کوتاه با برنامه زند در "امتداد جام جم" که در حاشیه این جشنواره پخش میشد، هم این طور گفت: کاراکترم در «برنده باش» خیلی به شخصیتم نزدیک است؛ من در منزل با دوستانم هم همینم که در «برنده باش» میبینید و خوشحالم که با حضور من در رسانه ملی، مخاطبان زیادی به تلویزیون اضافه شد و قرار است با برنده باش سالها در تلویزیون باشم.
دانلود فیلم این صحبتهای محمد رضا گلزار باعث شد که اهالی رسانه به او واکنش نشان دهند.
واکنش اهالی رسانه به صحبتهای گلزار
پس از این اظهار نظر و در دقایقی بعد جمعی از اهالی رسانه به این موضوع واکنش نشان دادند که از جمله آنها المیرا شریفی مقدم گوینده شبکه خبر بود که نسبت به حضور بازیگران در عرصه اجرا خیلی راضی نیست. وی در توئیتی گفت: "جایزه بهترین اجرای تلویزیونی رو یک بازیگر گرفت و بعد منت گذاشت سر تلویزیون! اصلا ما همه علاف اومدنت بودیم!
امیر جوشقانی هم در پاسخ به صحبتهای گلزار نوشت: "اگر هنرمند یا عزیزی به اشتباه فکر میکند که حضور ایشان در تلویزیون ممکن است باعث جذب مخاطب شود، به نظرم صحیح نیست و اشتباه میکند. تلویزیون بیننده خود را دارد و طیف گستردهای از مردم همواره برنامههای آن را دنبال میکنند و با حق انتخابهایی که کنترلهای تلویزیون به یک بیننده میدهند به راحتی این فرصت و امکان را در اختیار او میدهند که از برنامهای که دوست ندارد به راحتی عبور کرده و به تماشای برنامه مورد نظرش بنشیند. "
مسئولان رسانه ملی دقت کنند
چند سالی است که سیاست رسانه ملی به استفاده همزمان از مجری های سازمانی و ستارههای سینمایی تغییر کرده است. ستاره هایی که بعضا در قالب اجرای برنامه های تلویزیونی خودشان را محک میزنند و پس از مدتی دوباره به سینما باز میگردند.
جدای از آنکه این سیاست صداوسیما موافقان و مخالفان جدی دارد اما مسئولان رسانه ملی از یک سو باید دقت کنند که این سیاست دلسردی مجری های باسابقه سازمان را درپی نداشته باشند و از سوی دیگر این توهم برای برخی ستاره های سینمایی پیش نیاید که رسانه ملی مخاطب نداشته و لطف حضور این سلبریتی هاست که باعث نشاندن مردم به پای تلویزیون می شود.